10 неща, които правите, които убива креативността на вашето дете 👇🏼🪡

  1. Да кажеш: „Ти си толкова креативен!“

Това казва на децата, че креативността е нещо, което имате или не, но всеки може да стане креативен с практиката и правилния начин на мислене Искри

Вместо да казвате „ти си толкова креативен“, похвалете техните специфични творчески действия.

  1. Даване на проекти с указания Бележка

Играчки като комплектите LEGO учат децата да следват инструкциите, а не да създават нови изобретения.

Опитайте да дадете на децата дейности без инструкции стъпка по стъпка, за да могат да практикуват решаването на нови проблеми.

  1. Даване на проекти без ограничения Тежко умножение x

Упътванията увреждат творчеството, но също така и празните платна.

Намерете баланс между неструктурирани дейности и проекти с ограничения, така че децата да се чувстват едновременно мотивирани и предизвикани.

Опитайте това упражнение https://ideo.com/blog/build-your-creative-confidence-thirty-circles-exercise

  1. Не задавам въпроси Удивителен въпросителен знак

Когато не задавате въпроси, вие сигнализирате, че какво децата направиха по-важно от защо са го направили.

Но креативността е свързана с развиване на гледна точка, а не за форми и цветове.

Вместо да кажете "БРАВО!" помолете детето си да ви преведе през обосновката си.

  1. Не дава обратна връзка 🔄

Децата не могат да напредват без смислена обратна връзка - дори в своята творческа работа!

След като изслушате обосновката им, споделете мислите си за това какво са направили добре и как могат да се подобрят.

Не правим на децата никаква услуга, като им пречим да видят как могат да се справят по-добре.

  1. Наблягане на резултатите, а не на процеса

Изкушаващо е да се съсредоточите върху това, което правят децата, но техният творчески процес е по-важен.

Какви бяха стъпките им? Какви предположения направиха? Откъде черпиха вдъхновение?

Помогнете на децата да усъвършенстват процеса си и това ще им служи за цял живот 🤸🏽

  1. Мотивиране с награди 🍬

Наградите привличат вниманието на децата, но само за момент.

За дългосрочно творчество децата се нуждаят от вътрешна мотивация: личната страст да решават проблемите заради тях самите, а не да получат нещо друго.

Нашата образователна система е изградена около външни мотиватори.

Педагозите и родителите по подразбиране приемат външни награди и последствия, защото това е лесно и работи краткосрочно.

  1. Наблюдение на детските очи

Ако задържим курсора на мишката над децата, за тях е лесно да се впуснат в правенето на неща, които да ни радват, вместо да опитват нови начини за справяне с предизвикателството.

Оставете децата да дишат.

Дайте им време и пространство да работят насаме, за да могат да експериментират и изследват.

  1. Превишаване на графика за деца Таймер часовник

Мозъкът ни се нуждае от много свободно време, за да обработва проблемите. Ето защо имаме най-добрите си идеи под душа. Мислите ни се лутат, докато една крушка изгасне.

Дайте на децата големи блокове от време, за да поддържат творческите си сокове свободни и течащи.

Престоят води до креативни идеи.

Не последователни графици.

Децата се нуждаят от време и пространство, за да се отпуснат, да размишляват и да се отегчават от бездействието.

  1. Кажете „Браво!“ след първия им опит

Вижте рисунките на пеперуди на първокласника Остин Бътерфлай

Представете си, ако учителят му каже „Браво!“ след първия му опит. Вместо това той каза "Страхотно начало!"