Теодора Димитрова: „В моите часове превръщаме тетрадките в енциклопедии“

Теодора Димитрова: „В моите часове превръщаме тетрадките в енциклопедии“
13 септември, 2021

👋 Здравейте, аз съм Георги и добре дошли в ✨ безплатния блог ✨ на Научи.бг. Всеки месец ние от Научи.бг отговаряме на читателски въпроси за наука, видове обучения и всичко свързано с образование.



Щастливи сме да започнем чисто новата поредица на Научи.бг от интервюта с вдъхновяващи преподаватели с Теодора Димитрова (доскоро Теодора Малинова).

teddy1.jpg

Теодора завършва средното си образование със специалност „Компютърна графика и анимация с изобразително изкуство". Бакалавърската ѝ степен е по специалност „География и биология" с педагогически профил, а през 2013 г. се дипломира като първенец на випуска. Магистратурата й пък е по „Културна и политическа география". Днес вече е и доктор по география и изучава “Образователен мениджмънт” като втора магистратура”. Автор е на ръководство за образователен туризъм с ученици „Природните съкровища на Софийското поле -- Алдомировско и Драгоманско блато -- игри и теренни дейности", „Еко пособие за ученици" и образователно ръководство „За въвеждане на знания по климатични промени и енергийна ефективност в училище". И това не са дори половината от впечатляващите й постижения! Насладете се на разговора ни с нея в следващите редове!

В кое училище сте учили?

  • Завърших изобразително изкуство в столичното 144-то училище "Народни будители".

Кой беше любимият Ви предмет в училище?

  • Обожавах да рисувам, затова и профилът ми беше изобразително изкуство. Като човек на изкуството точните науки не бяха най-любимите ми. Нямах търпение за часовете по география. Обичах цветовете по географските карти. Обичах да застана пред картата и да се потопя в света на географските обекти.

Защо учим въпросния предмет в училище?

  • Географията ни дава много ясна представа за света, освен това ни учи на логическо и пространствено мислене.

Кои са трите причини да преподавате?

  • Чувството, че променяш световете на децата; обичта към науката и личната мисия да предам знанията и уменията си на моите ученици.

Опишете накратко как протича един час при Вас.

  • Часовете на един учител започват преди училищния звънец. Добре подготвеният учител винаги бива разпознат от своите ученици. Моите часове се раждат първо в главата ми, след това преминават през ръцете ми и влизат в класната стая. Часът по география преминава като мини ателие. Мотивирам учениците за новата тема, като ангажирам вниманието им с различни социални проблеми или интересни факти и след това новият материал бива разказан от мен и проектиран от тях. Ако е време за проверка и контрол на знанията, тестовете, които изработвам за учениците си, са под формата на комикс.

241197207_551634695982101_7036804232677904059_n.jpg

Как си представяте образованието в България след 10 години?

  • Образованието ще бъде все по-проекто базирано и все повече ще отговаря на съвременния свят. Представям си, че има все по-голяма автономия на училищното ръководство по отношение на учебните планове и въобще създаването на учебното съдържание и организирането на учебния процес, съобразен с интересите на учениците. Представям си, че образованието е водещ приоритет на страната и силно подкрепено от бизнеса.

Какво е мнението Ви за работата с платформата на Nauchi.bg?

  • Платформата е разработена от професионалисти, чиято мисия е да помогнат от разстояние знанието да достигне до нуждаещия се по възможно най-ефективния и достъпен начин.

Любима книга, филм или игра?

  • Имам много любими книги, но сега първо в съзнанието ми изникна поредицата на Нарине Абгарян "Манюня". "Манюня"е нещо средно между "Патиланци" и "Пипи дългото чорапче". Аз като учител, всеки ден съм в този свят на смях, бели и любопитство, може би за това и "Манюня" често ми напомня различни сцени от училищния живот, от който не искам никога да излизам.

Честно казано обичам четенето на книги пред гледането на филми, но все пак си имам любим филм и това е "Като рицарите".

Любимата ми игра е от моето детство и тя е "скачане на ластик".

Споделете любимата си хитринка (tips & tricks) по Вашия предмет.

  • Хитринките са за учениците, но това което виждам, че работи в часовете по география е следното: в началото на учебната година убеждавам учениците си, че тетрадките за работа в клас не са тетрадки с машинално вписани планове, а са техните специални и неповторими енциклопедии. В края на учебната година те наистина са такива - единствени по рода си и изпълнени със съдържание и изображения.

241410283_209710667726926_1343882586392001844_n.jpg

241439669_541185626973053_4685772789046830978_n.jpg